صدای پمپ پاورپک هیدرولیک

صدای پمپ پاورپک هیدرولیک

براساس یک تعریف از فیزیک، شدت صوت میزان انرژی انتقالی توسط صوت در واحد سطح بوده و واحد اندازه گیری آن دسی بل (dB) می باشد. صدای پمپ پاورپک هیدرولیک از منابع اصلی ایجاد سر و صدا در پاورپک هیدرولیک است.

شدت صدای حاصل از کارکرد انواع پمپ های هیدرولیک متداول با یکدیگر متفوات است به طوری که شدت صدا در پمپ هیدرولیک دنده ای (۸۰ – ۱۰۰ dB)، در پمپ هیدرولیک پره ای (۶۵ – ۸۵ dB) و در پمپ های پیستونی (۶۰ – ۸۰ dB) می باشد. البته به مرور زمان و در اثر افزایش زمان کارکرد پمپ هیدرولیک و کاهش عمر مفید آن به دلیل سایش و خرابی قطعات پمپ هیدرولیک بر میزان شدت صدای ناشی از کارکرد پمپ افزوده می شود. همچنین پمپ های با کیفیت پائین نیز صدا های بیشتری ایجاد می کنند. در پمپ های هیدرولیک نوع دبی ثابت میزان سر و صدای ایجاد شده توسط پمپ نسبت به پمپ های نوع دبی متغیر کمتر می باشد زیرا که پمپ های دبی ثابت ساختمان داخلی صلب تر داشته و قطعات متحرک کمتری دارند.

دلیل اصلی ایجاد سر و صدا در پمپ های هیدرولیک، افزایش ناگهانی فشار سیال در هنگام عبور روغن از پورت ورودی به پورت خروجی پمپ می باشد. هر چقدر سرعت پمپ بیشتر باشد یعنی محور پمپ با سرعت بیشتری دوران کند این افزایش ناگهانی فشار شدیدتر بوده و صدای حاصل از عملکرد پمپ نیز شدیدتر خواهد بود. مناسب ترین سرعت دورانی محور پمپ هیدرولیک ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

در مواردی که دبی عبوری سیال از لوله های سیستم هیدرولیک زیاد بوده و از شیرهای هیدرولیک با سایز بزرگتر استفاده شود و نیز قطع و وصل شیرها به صورت آنی و سریع انجام پذیرد، شوک و ارتعاشاتی در سیستم هیدرولیک و لوله های انتقال سیال روی می دهد که این شوک و ارتعاشات نیز منجر به ایجاد صداهای شدیدی در پاورپک هیدرولیک خواهد و برای جلوگیری از این پدیده می توان از آکومولاتور و یا شیرهای پروپرشنال اسفاده نمود.

پاورپک هیدرولیک

 

صدای پمپ پاورپک هیدرولیک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

  sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com