فشار معکوس بر جک هیدرولیک

فشار معکوس بر جک هیدرولیک

برخی تجهیزات و ماشین های صنعتی و تولید وجود دارند که در آنها و در حین فرآیند تولید و کار ماشین امکان دارد که یک نیروی معکوس شدید و حتی خیلی بیشتر از نیروی محاسبه شده حاصل از توان موتور بر روی جک هیدرولیک اعمال گردد که در این نوشته از این نیرو تحت عنوان فشار معکوس بر جک هیدرولیک یاد می شود.

این نیرو و فشار معکوس یک نیروی خارجی بوده و از بیرون جک بر میله جک (Piston Rod) اعمال شده و ناشی از توان موتور و فشار پمپ هیدرولیک نمی باشد. در بسیاری از تجهیزات و ماشین های صنعتی و تولیدی وقوع چنین پدیده ای کاملا محتمل بوده و روی می دهد که از جمله این ماشین آلات می توان به پرس هیدرولیک انتقال گرما (Heat Transfer Hydraulic Press) و به طور خاص به پرس حرارتی پخت لاستیک و فوم اشاره نمود.

زمانی که پس از باز شدن کامل جک هیدرولیک و درگیری کامل دو طرف قالب قطعه تولیدی در درون قالب تحت فشار اولیه ناشی از توان موتور و فشار پمپ هیدرولیک قرار می گیرد یک نیرو و فشار اولیه بر جک هیدرولیک اعمال می گردد حال در این لحظه فر آیند افزایش دما و انتقال حرارت به قطعه کار درون قالب آغاز می شود و لذا با افزایش دما و انبساط قطعه کار، قطعه کار سعی در باز کردن قالب و رهایی از درون آن را دارد و این اتفاق منجر به اعمال یک نیروی خارجی قوی بر میله جک هیدرولیک و لذا بدنه جک هیدرولیک و نیز سیستم هیدرولیک خواهد کرد. برای جلوگیری از هر نوع مشکل حاصل از این پدید و همچنین انجام صحیح تولید قطعات مربوطه باید تمهیداتی را در نظر گرفت. که عناوین آن ها به صورت زیر است:

  • تامین استحکام لازم بدنه و اجزای جک هیدرولیک
  • تامین نیازهای فنی لازم در پاورپک هیدرولیک برای عملکرد صحیح پرس و مقابله با آثار مخرب نیروی خارجی بر کیفیت تولید قطعه

فشار معکوس بر جک

فشار معکوس بر جک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

  sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com