محاسبات طراحی سیستم هیدرولیک

محاسبات طراحی سیستم هیدرولیک

همانند تمامی پروژه های طراحی در بخش مهندسی که محاسبات فنی یکی از مهمترین بخش های طراحی محسوب می شود، در طراحی پروژه های مربوط به سیستم های هیدرولیک نیز محاسبات فنی طراحی بسیار مهم می باشد. لذا انجام دقیق محاسبات طراحی سیستم هیدرولیک از شروط مهم موفقیت یک پروژه هیدرولیک صنعتی به شمار می آید.

محاسبات طراحی سیستم هیدرولیک و نکات مهم در خصوص آن

یک سیستم هیدرولیک به تنهایی و خود به خود هیچ کاربردی ندارد، بلکه به عنوان راه انداز اجزای مکانیکی یک ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. لذا توجه به بخش مکانیکی ماشین نیز در این بحث حائز اهمیت فراوانی است. پس می توان به صورت خلاصه، محاسبات فنی سیستم هیدرولیک را در دو بخش زیر طبقه بندی نمود:

  • محاسبات مکانیکال ماشین: در این بخش از محاسبات و بر اساس فرمول ها و روابط ریاضی موجود در دانش استاتیک، دینامیک و مشابه آن باید در اولین قدم تمامی توان های مصرفی، نیروها، گشتاورها، سرعت حرکت ها، شتاب حرکت ها و زمان های حرکت عملگرهای هیدرولیک شامل جک ها و هیدروموتورها و اجزای مکانیکی ماشین که در ارتباط با عملگرهای هیدرولیک هستند را محاسبه نمود. نتایج حاصل از این محاسبات پیش شرط لازم برای محاسبات هیدرولیکی سیستم هیدرولیک می باشند. در برخی مواقع ممکن مهندس طراحی بخش مکانیکال ماشین تمامی این اطلاعات را در اختیار مهندس طراح سیستم هیدرولیک قرار دهد و دیگر نیازی به انجام مجدد این محاسبات نباشد.
  • محاسبات هیدرولیکی سیستم هیدرولیک: محاسبه مقادیر حداکثر فشار و دبی روغن، مقادیر فشار و دبی روغن در نقاط خاص سیستم، توان مصرفی در پمپ ها و موتورهای الکتریکی یا احتراقی محرک پمپ هیدرولیک، اندازه های اجزای جک هیدرولیک، اندازه هیدروموتورها، اندازه شیرهای کنترل مسیر و کنترل فشار و کنترل دبی، اندازه شیلنگ ها و لوله های انتقال روغن، تحلیل حرارتی سیستم هیدرولیک و تعین اندازه سردکن و گرم کن روغن و آنالیز ارتعاشی سیستم هیدرولیک در مواقع بسیار خاص در این بخش از محاسبات سیستم هیدرولیک گنجانده می شود.

محاسبات هیدرولیکی در مقایسه با محاسبات مکانیکی نیازمند فرمول ها و روابط ریاضی کمتری می باشد و به ظاهر ساده می باشد در حالیکه عدم دقت در آن می توان بسیار ضرر آفرین باشد.

یونیت هیدرولیک کم صدا، کاهش صدای پاورپک هیدرولیک، محاسبات طراحی سیستم هیدرولیک شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

  sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com