مدار بازیاب سیستم هیدرولیک

مدار بازیاب سیستم هیدرولیک

در برخی سیستم های هیدرولیک نیاز است که در بخش کوچکی از سیکل کارکرد سیستم هیدرولیک، جک هیدرولیک با سرعت بالاتری نسبت به حالت عادی و هرچند با اعمال نیروی محوری کمتری حرکت کند.

در این مواقع به دلیل آنکه طول مدت زمان حرکت با سرعت بالای جک هیدرولیک زیاد نیست و کمتر می باشد می توان بدون بزرگ تر نمودن پمپ و افزایش دبی خروجی آن به هدف مورد نظر رسید. در این گونه مواقع می توان سیستم هیدرولیک را به روش بازیاب طراحی کرد.

طراحی سیستم هیدرولیک به روش مدار بازیاب سیستم هیدرولیک یک روش اقتصادی می باشد که می تواند نیازهای فنی سیستم هیدرولیک را نیز برآورده و تامین نماید.

اگر دبی خروجی پمپ بالا باشد باید از ترکیب شیر های مختلف یک مدار بازیاب هیدرولیک را طراحی نمود. به عبارت دیگر اگر پمپ هیدرولیک دارای دبی خروجی بالایی بوده و نیز جک هیدرولیک هم دارای قطر و طول کورس زیادی باشد، بی شک طراحی و ساخت مدار بازیاب هیدرولیک فقط با ترکیب شیر های هیدرولیکی مختلف امکان پذیر است در حالیکه اگر دبی خروجی پمپ بالا نبوده و همچنین قطر و طول کورس جک هیدرولیک نیز کم باشد می توان در طراحی مدار بازیاب هیدرولیک از شیر کنترل مسیر دو سولنوئیدی و با مر کز T بسته استفاده نمود و به هدف مورد نظر رسید.

شرکت رایان هیدرولیک سام در یکی از پروژه های خود که ساخت پاورپک هیدرولیک پرس هیدرولیک دروازه ای ۱۰۰ تن مخصوص تولید قطعات سقف های شیروانی بود از روش مدار بازیاب در طراحی سیستم هیدرولیک پرس استفاده نمود.

در ادامه تصویر بخش بلوک و شیرهای این سیستم هیدرولیک مشاهده می شود.

مدار بازیاب سیستم هیدرولیک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

   sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com