مقادیر فشار پاورپک هیدرولیک

مقادیر فشار پاورپک هیدرولیک

در بعد محاسباتی و عددی، می توان گفت که مهم ترین عوامل  و پارامترهای مطرح در طراحی یک سیستم هیدرولیک مقادیر فشار و دبی روغن هیدرولیک می باشد. در این نوشتار مختصر به بررسی مقادیر فشار پاورپک هیدرولیک پرداخته می گرد.

مقدار دبی روغن و یا به عبارتی مقدار دبی پمپ هیدرولیک در کل سیستم و یا هر نقطه از آن بر اساس سرعت کارکرد عملگرهای هیدرولیک یعنی جک های هیدرولیک و هیدروموتورها محاسبه می شود.

مقادیر فشار پاورپک هیدرولیک

مقدار فشار روغن هیدرولیک، لااقل در آغاز طراحی سیستم هیدرولیک، انتخاب می گردد و سپس در ادامه طراحی سیستم هیدرولیک و بر حسب سایر پارامترها و نیز مشخصات دقیق تر المان های هیدرولیکی انتخاب شده مقدار دقیق فشار روغن هیدرولیک محاسبه می شود.

لازم به یادآوری است که هر سیستم هیدرولیک دارای یک فشار کاری حداکثر می باشد و سیستم اجازه کار کردن در فشارهای بالاتر لز آن را ندارد در حالیکه در نقاط مختلف سیستم و پاورپک هیدرولیک می توان بر حسب نیاز ماشین مقادیر مختلف فشار را ایجاد کرد که البته این مقادیر کمتر از فشار کل و حداکثر می باشند.

رنج و محدوده فشار كاري روغن هیدرولیک در اکثر مراجع استاندارد براي المان هاي هيدروليك به صورت مقادیر زیر  ۶۰۰,۵۰۰,۴۰۰,۳۱۵,۲۵۰,۲۰۰,۱۶۰,۱۰۰,۶۳,۴۰,۲۵ برحسب واحد اندازه گیری بار مي باشد. با اين حال سازنده هاي مختلف بعضا رنج هاي محدودتر يا متنوع تري را انتخاب ميكنند. براي مثال شرکت ركسروت آلمان محدوده فشار كاري سيلندرهاي هیدرولیک خود را به صورت مقادیر ۳۵۰bar,250,105  قرار داده و در کاتالوگ های خود ارایه می کند. فشار هاي مذكور حداكثر فشاري است كه مصرف كننده مجاز است به سيلندر هیدرولیک اعمال نمايد.

مقادیر فشار پاورپک هیدرولیک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

   sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com