کاهش دمای یونیت هیدرولیک

کاهش دمای یونیت هیدرولیک

یکی از مشکلات همیشگی و دائمی و اساسی در بکارگیری سیستم های هیدرولیک بحث افزایش دمای روغن سیستم و معضلات ناشی از افزایش دما است. افزایش دما در هر سیستم و ماشینی، بدون شک مشکل آفرین است و یونیت هیدرولیک نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. در این نوشتار به بررسی کلی روش های علمی و تجربی کاهش دمای یونیت هیدرولیک پرداخته خواهد شد.

در مرحله طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک باید با رعایت کلیه مسائل مهندسی سعی نماییم که از افزایش دمای روغن در سیستم جلوگیری نماییم و به عبارتی دیگر یک سیستم هیدرولیکی بسازیم که با کمترین افزایش دمای روغن کار کند ولی در هر صورت ممکن است برخی مسائل، آنچنان که انتظاریم داریم قابل محاسبه نبوده و یا ممکن است شرایط محیطی کارکرد سیستم هیدرولیک با شرایط محیطی در نظر گرفته شده در مرحله طراحی سیستم متفاوت باشد. در این صورت است که دمای روغن در سیستم افزایش یافته و علاوه از خرابی و پیری زودرس روغن و آسیب دیدن قطعات هیدرولیک سیستم، سبب کاهش و افت کارائی و عملکرد سیستم می گردد. در این گونه مواقع می توان با لحاظ برخی مسائل فنی، مشکل یاد شده را بر طرف نمود.

مطالعه و بررسی برخی روش های علمی و تجربی کاهش دمای یونیت هیدرولیک آماده و ساخته شده

  • اضافه نمودن یک سردکن روغن هیدرولیک به سیستم در صورت امکان ( می توان سردکن روغن هیدرولیک را در مسیر برگشت روغن به مخزن و یا در مسیر جانبی با پمپ هیدرولیک مجزا نصب کرد.)
  • قرار دادن یک دمنده هوای بزرگ و با دور بالا در مقابل یونیت هیدرولیک با هدف دمیدن هوای خنک به بدنه مخزن پاورپک هیدرولیک و خنک نمودن آن
  • باز نمودن محیط اطراف مخزن هیدرولیک و امکان پذیر کردن گردش هوای آزاد در اطراف مخزن

کاهش دمای یونیت هیدرولیک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

  sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com