یونیت هیدرولیک کم صدا

یونیت هیدرولیک کم صدا

پاورپک هیدرولیک همانند هر تجهیز و دستگاه صنعتی دارای اجزای محرک و متحرک در حین کارکرد خود صداهایی را ایجاد می کند که گوش خراش و آزار دهنده می باشد. حذف کامل این صداهای مزاحم در یک پاورپک هیدرولیک غیر ممکن بوده ولی می توان با رعایت و لحاظ نمودن برخی مسائل فنی شدت صداهای ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش داده و در نهایت بتوان یک یونیت هیدرولیک کم صدا ساخت.

منابع ایجاد صدا در یونیت هیدرولیک و راهکارهای ساخت یونیت هیدرولیک کم صدا

برای حذف و یا کاهش صداهای ناهنجار و گوش خراش یک پاورپک هیدرولیک در اولین قدم لازم است که منابع و علل تولید و ایجاد این صداها را شناسایی کرد. برخی از مهم ترین و شایع ترین این دلایل و عوامل را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد.

  • صداهای ایجاد شده در خود پمپ هیدرولیک: زمانی که پمپ هیدرولیک کار می کند صداهایی را ایجاد می کند. با تغییر نوع پمپ ( پمپ دنده ای – پمپ پره ای و پمپ پیستونی )، روش نصب پمپ و نیز استفاده از پمپ با کیفیت بالاتر می توان صداهای تولید شده در پمپ را تا حد زیادی کاهش داد.
  • صداهای ناشی از کارکرد الکتروموتور: با بزرگتر شدن سایز الکتروموتور، بدون شک صداهای ناشی از کارکرد الکتروموتور و به خصوص صدای پروانه خنک کن الکتروموتور بیشتر می شود. البته در الکتروموتور معیوب صداهای شدید و ناهنجار یاتاقان ها نیز اذیت کننده می باشد که با تعمیر الکتروموتور، این صداها قابل حذف می باشند.
  • صداهای ناهنجار مکانیکی: در مونتاژ یونیت هیدرولیک، برخی قطعات مکانیکی بر روی یکدیگر با اتصالات پیچی مونتاژ می شوند. مهم ترین این قطعات مونتاژ الکتروموتور، کوپلینگ، پمپ هیدرولیک و هاوزینگ می باشند اگر در مونتاژ این قطعات بر روی هم دقت کافی مبذول به عمل آمده و قطعات لاستیکی ضربه گیری مابین قطعات یاد شده استفاده گردد، صداهای مکانیکی به صورت کامل حذف می شوند.
  • صداهای ناهنجار ناشی از جریان سیال هیدرولیک: در صورت طراحی و مونتاژ نامناسب مسیرهای ورودی سیال به مخزن و نیز مسیرهای سیال خروجی از مخزن و همچنین فیلتر مکش پمپ هیدرولیک، صداهای ناهنجار بسیار شدیدی در پاورپک هیدرولیک شنیده خواهند شد. با اصلاح طرح و مونتاژ موارد مذکور صداهای یاد شده به صورت کامل حذف می شوند.

یونیت هیدرولیک کم صدا 

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

  sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com