کنترل فشار یونیت هیدرولیک

کنترل فشار یونیت هیدرولیک

فشار و دبی روغن دو عامل اصلی در محاسبات یک یونیت هیدرولیک محسوب می شوند. به طوری که اگر در زمان طراحی سیستم این دو پارامتر به صورت دقیق تحلیل و آنالیز نشوند نباید انتظار عملکرد مورد نظر از سیستم هیدرولیک را داشت لذا طاحی، تامین و کنترل فشار یونیت هیدرولیک اهمیت وافری دارد که به صورت خلاصه به آن پرداخته می شود.

حداکثر فشار روغن در یک سیستم هیدرولیک:

حداکثر مقدار فشار روغن در یک سیستم هیدرولیک علاوه بر آن که میزان حداکثر نیروی موثر جک های هیدرولیک و گشتاور بیشینه موثر هیدروموتورها را تعیین می کند بر دوام و مقاومت مکانیکی اجزای سیستم هیدرولیک نیز تاثیر مستقیم دارد و عامل تعیین کننده اصلی در این خصوص می باشد.

لذا باید توجه داشت که تعیین و محاسبه دقیق حداکثر فشار یک سیستم هیدرولیک بسیار مهم و حائز اهمیت است. در عمل و روی پاورپک هیدرولیک نیز وظیفه تنظیم و کنترل حداکثر فشار روغن سیستم بر عهده شیر فشارشکن ( Pressure Relief Valve ) می باشد.

فشار روغن در نقاط مختلف پاورپک هیدرولیک:

در برخی سیستم های هیدرولیک پیچیده و با کارکردهای خاص و ترکیبی نیاز پیدا می کنیم که در نقاط گوناگون سیستم هیدرولیک به فشارهای کاری متفاوت، مختلف و مشخص دسترسی داشته باشیم یعنی در حقیقت برای عملکرد صحیح سیستم هیدرولیک نیاز به فشارهای مختلف و کاهش یافته ای در نقاط مختلف سیستم هیدرولیک وجود دارد. و این هدف توسط شیرهای کنترل فشار مختلف برآورده می شود که از نمونه پرکاربرد آن ها می توان به شیر کاهنده فشار (Pressure Reducing Valve) اشاره کرد.

کارکرد عملگرهای گوناگون و تامین فشارهای خطوط پایلوت از موارد رایج و قابل مثل زدن این فشار های کاهش یافته می باشند. تمام فشار های کاهش یافته نقاط مختلف سیستم هیدرولیکی مقادیری کمتر از مقدار فشار حداکثر سیستم هیدرولیک دارند.

کنترل فشار یونیت هیدرولیک

اندازه گیری و کنترل مقدار فشار حداکثر یونیت هیدرولیک و نیز مقادیر فشار های کاهش یافته نقاط مختلف سیستم هیدرولیک همانند تامین این فشار ها اهمیت بالایی دارند. برای افزایش دقت عملکرد و کارکرد سیستم های هیدرولیک  و هم چنین محافظت از اجزای سیستم هیدرولیک در مقابل عواقب ناشی از افزایش فشار و بالاخص در یونیت های هیدرولیک گران قیمت و حساس می توان از انواع اجزای کنترل کننده فشار الکترونیکی استفاده نمود. این اجزای کنترل کننده فشار شامل پرشر سوئیچ (Pressure Switch) برای کنترل یک مقدار مشخص فشار و سنسور فشار (Pressure Transmitter) برای کنترل ممتد و لحظه ای فشار های حداکثر و کاهش یافته یونیت هیدرولیک می باشند.

کنترل فشار یونیت هیدرولیک

شرکت مهندسی رایان هیدرولیک سام

دفتر مرکزی: تبریز – خیابان ۲۲ بهمن – چهار راه قطران – پاساژ عمران – طبقه زیر همکف – پلاک ۳۲

تلفن : ۳۴۴۲۹۰۶۹ – ۳۴۳۹۱۴۴۹ ( ۰۴۱)               تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۱۲۷۵۴۲  –   ۰۹۱۴۴۱۴۲۴۳۲   

   sale@rhsahand.com              azarniaiy@Gmail.com